KINVA

Internetes jelenlét festményeladás esetén
A vevők, a gyűjtők, és a többi művész is mind-mind ott vannak az interneten, te sem maradhatsz ki...

KINVA

Nagy Krisztián - KINVA A Művész Marketing Blog szerzője, festőművész, oktató A KINVA ART AKADÉMIA alapítója

Ma nagyon fontos hogy megtalálható legyen az interneten ha valami eladó. Vonatkozik ez a festményekre és a művészetre is, ugyanúgy, mint minden másra. Azért van szükség internetes megjelenésre, vagy más néven on-line jelenlétre, mert a vásárlók, a leendő vásárlók, a gyűjtők, a rajongók mind ott vannak az interneten. Ezért kell festményeladás esetén az alkotásodnak is ott lennie az interneten, ezért fontos az internetes jelenlét a festményeladás terén.

Természetesen nemcsak az interneten lehet festményt eladni, de az internet hatalmas esély, és kár lenne kihagyni a lehetőséget. Mégis rengeteg olyan művész van, akinek semmilyen on-line megjelenése nincsen.

“ERRE NEKEM NINCS IDŐM, ÉS NEM IS ÉRTEK HOZZÁ.”

Ez hangzik el leggyakrabban.

A “nem értek hozzá” probléma megoldása egyszerűbb eset, mert amihez nem értünk, azt meg lehet tanulni. Ahogyan festeni is meg lehet tanulni, úgy az ArtMarketinget is meg lehet tanulni, és ennek részeként az internetes jelenlétet is meg lehet tanulni. Ez egészen biztos!

A másik része a gyakran felmerülő ellenvetésnek az az, hogy “nincs rá időm”.

Nincs elég óra egy napban, sosincs elég nap a héten. Sokan munka vagy más elfoglaltság mellett alkotnak, és egyszerűen nincs idő a festés mellett még a művészettel kapcsolatos üzleti dolgokra, és az internetes jelentéttel való foglalkozásra. Teljesen igazad van. Egy művész dolga, hogy festményeket alkosson és nem az, hogy beszéljen és írjon róla.

DE.

Nem is kell egész nap ezt csinálni. Az internetes jelenléttel elég foglalkozni nagyjából hetente egy órát, vagy hetente 2-3 alkalommal 20 percet. Ennyinek bele kell férnie, ha szeretnél eladni.

Persze azt is megteheted, hogy megbízol valakit, aki ért hozzá, és mivel ezzel foglalkozik, ideje is van rá, de az sokba kerül. Nagyon sokba. Valószínűleg egyelőre nincs annyi bevételed a festmények eladásából, hogy szakembert tudj fizetni. De nincs is rá szükséged. Ha megtanulod, hogy hogyan legyél ott az interneten a műveiddel, és szerzel egy kis gyakorlatot, akkor már egyáltalán nem lesz megterhelő, és az eredmények magukért fognak beszélni.

HOL VAN AZ AZ “INTERNETEN”?

A lehetőségek száma szinte végtelen, ha azt nézzük, hogy az interneten mégis hol jelenhetnél meg. Érdemes később finomítani, és megtalálni egészen pontosan azokat a helyeket, weboldalakat és szolgáltatásokat, amik a leginkább segítik majd a festményeid eladását, de mindenek előtt van néhány olyan on-line megjelenés, amit nem hagyhatsz ki. Mik ezek?

Legyen email címed, és minden nap ellenőrizd a leveleid.

Legyél ott a Facebookon, és rendszeresen mutasd meg az alkotásaid és válaszolj a hozzászólásokra.

Ha ez megvan, akkor a következő lépés, hogy legyél jelen az instagram.com közösségi oldalon, ahol képeket osztanak meg. Ezután pedig legyen saját blogod. Az Instagramról és a blogolásról lesz majd külön blogbejegyzés.

A vevők, a gyűjtők, és a többi művész is mind-mind ott vannak az interneten, te sem maradhatsz ki…

Miért kell ez festményeladás esetén?

Bárhova is teszed éppen az interneten a műveidet, a legfontosabbat sosem szabad elfelejtened:

SEMMILYEN FESTMÉNYT NEM LEHET ELADNI ADDIG, AMÍG NEM LÁTJA VALAKI MÁS, A MŰVÉSZEN KÍVÜL.

Az ArtMarketingnek van egy csomó speciális része, de van egy egyszerű része is, ami megegyezik bármilyen másféle termék vagy szolgáltatás eladásával:

Minél többen látják a festményt, annál nagyobb az esély, hogy valaki megveszi.

Ha jelen vannak a műveid az interneten, akkor a világon bárhol láthatóak, éjjel és nappal a Föld bármely pontján elérhetőek, ahol van internet hozzáférés. Ha az internet segítségével szeretnél eladni, akkor mindenképpen meg kell jelenned ott az alkotásaiddal, fontos az internetes jelenlét, enélkül nem megy.

Meg kell jelenned és rendszeresen meg kell jelenned.

Annyi képedet mutatod meg az interneten, amennyit akarsz. Lehet ez nagyon sok, vagy nagyon kevés is, nincsen semmilyen korlát vagy elvárás. Megteheted, hogy csak az alkotás fotóját mutatod meg, vagy ha szeretnéd, akkor írhatsz is róla, megmutathatod hogyan készült a mű és még sok-sok lehetőség van.

KINEK MUTATOD A festményeid?

Ha rendszeresen megjelensz az alkotásaiddal az interneten, akkor kapcsolatba kerülhetsz a lehetséges vevőiddel.

Amíg csak a Facebookon osztod meg a műveidet, addig nagyobbrészt az ismerőseid fogják látni őket. Mit gondolsz, minden ismerősöd látta már a festményeidet? Valószínű, hogy nem. Érdemes nekik megmutatni. Később a Facebookon is lehetnek ismeretlenek, akik találkoznak a képeiddel, amikor pedig használni kezded az instagramot, és még inkább, amikor blogolni kezdesz, akkor az ismeretlen nézőid száma meg fog növekedni.

És itt még nincs vége: az interneten nemcsak a lehetséges vásárlóiddal kerülhetsz kapcsolatba, hanem a többi művésszel is. Az alkotás gyakran nem könnyű folyamat, és erről a vevőknek fogalmuk sincs. De a többi művész pontosan tudja! Ha figyeled a többieket az interneten, azzal nagyon sokat nyerhetsz. Megoldásokat kaphatsz problémákra, amikkel magad is találkoztál, inspirációt szerezhetsz, láthatod, a többiek hogyan vannak jelen az interneten, és érezheted, hogy közösségbe tartozol.

És még valami: te is segíthetsz a többieknek, hiszen mindig vannak, akik mögötted járnak a művésszé válás szép, de gyakran nehéz útján.

Ha most úgy gondolod, hogy nem elsődleges számodra a festmények eladása, akkor is érdemes jelen lenned az interneten, mert a többi művésszel fenntartott kapcsolat mindenkinek előnyére válik.