Festesz, festeni fogsz, tanulsz festeni, vagy rajzolni? Gondoltál már az általad készített festmények eladásáról, az alkotások értékesítéséről? Esetleg már adtál is el képet?
Aki alkot, annak megfordul a fejében, hogy a képeit eladja, még annak is, aki erről nem beszél, sőt, még annak is, aki talán saját magának sem vallja be, hogy bizony-bizony jó lenne eladni a képeket.
Talán először Te is akkor gondoltál erre, amikor sokadszorra fizettél ki nem is kicsi összeget eszközökre, anyagokra, festékekre, könyvekre, tanfolyamokra, meg ki tudja mire. A festészet költséges hobby, teljesen természetes, hogy felmerül az igény, hogy finanszírozza önmagát.
Minimum finanszírozza önmagát.
De miért ne mennél ennél tovább? Miért ne keresnél a művészettel, az alkotásaiddal egy kis plusz pénzt? Ha pedig bejön, és jól megy, akár kiegészítő kereseted is lehet, sőt a megélhetésed is biztosíthatja. El tudsz képzelni egy olyan életet, ahol nincs főnököd, szabad a munkabeosztásod, élvezed amit csinálsz és keresel is? Igen, ez lehetséges, nem kevés művésznek sikerült már. A pénzt pedig minden kétséget kizáróan el tudod költeni, akárhány éves is vagy, így van?
Gondolkodtál már ezeken?
Az alkotások eladása bevétellel, anyagi haszonnal jár, és ez jó dolog. De még ennél is több hasznod lesz belőle, ha eladod a képeidet.
A pénzzel együtt nagyon jó érzést is fogsz kapni, azt a biztos tudatot, hogy a képed tetszett a vevőnek. Persze, vásárlás nélkül is megmondják ha tetszik nekik, megdícsérnek, méltatják a tehetségedet és elismerő szavakat kapsz. A dícséretet teljesen komolyan is gondolják a legtöbben. Vannak akik csak udvariasságból mondják, és vannak, akiknek tényleg tetszik, de azért annyira nem, mint amennyire a szavaiból gondolni lehetne. Viszont aki a zsebébe nyúl és fizet, az tény. A pénzt nem lehet másképp érteni, neki aztán tényleg tetszett a képed. Ha fizetnek érte az már komoly elismerés!
Most esetleg arra gondolsz, hogy nem vagy üzletember, nem értesz a marketinghez és hasonlók. Az való igaz, hogy a marketing egy külön szakma, sőt létezik művészeti marketing, nemzetközi kifejezéssel artmarketing is. De igazából nem kell sem üzleti sem pedig marketing szakembernek lenned ahhoz, hogy néhány képet eladj, ugye?
Nem elhanyagolható szempont az sem, hogy ha nincs lehetőség felakasztani mindet, akkor gyűlnek otthon a képek, foglalják a helyet és porosodnak. Ha túl sok a kész alkotás otthon, akkor sok művésznek nincs is kedve újabbat létrehozni. Újat pedig alkotni kell, mert az újabb és újabb alkotásokkal jön meg a gyakorlat, és így leszünk egyre jobbak.
Vannak olyan festők, akik nagyon nehezen válnak meg a képeiktől, sokat dolgoztak vele, hozzájuk tartozik, kicsit olyan, mintha a “gyereke” lenne, hiszen a festő hozta létre. Ez érthető, szinte mindenkivel előfordul, aki már búcsúzott el alkotásától. Lehet, hogy kicsit rossz érzés az elején, de ha minden jól megy, akkor egyre könnyebben fog menni ez is, a képek elengedését is lehet gyakorolni…
Olyan festők is vannak, akik leértékelik önmagukat, és úgy gondolják, hogy a képeik nem érnek pénzt. Ez tévedés. Minden elkészült festmény vagy rajz egy alkotás, amiben kicsit benne van maga a művész is. Minden alkotás érték.
Ha csak teheted, akkor add el a képeid, és a bevételed fordítsd a további fejlődésedre, gyakorlásra, tanulásodra, művészeti ismereteid bővítésére. Meglátod, megéri.