KINVA

10 tény az Instagram fotómegosztóról, amit minden festőnek tudni kellene
Miért jó az Instagram a művészeknek az Art Marketing szempontjából...

KINVA

Nagy Krisztián - KINVA A Művész Marketing Blog szerzője, festőművész, oktató A KINVA ART AKADÉMIA alapítója

Az Instagram

a művészek, műkedvelők és kreatív emberek internetes találkozóhelye. Ha gondoltál már az alkotásaid eladására, vagy nem zárod ki, hogy később értékesíteni szeretnéd a műveid, akkor jó, ha az Instagram az egyik internetes megjelenési helyed.

Miért pont az Instagram annyira fontos a művészeknek? Nézzük meg a tényeket!

1. Az Instagram fotók megosztására való

Az Instagram internetes szolgáltatás, ahol fotókat osztanak meg, a többiek pedig nézhetik, kifejezhetik tetszésüket (like) és megjegyzéseket írhatnak (comment).  Persze ebből van néhány az Instagramon kívül is, például a Facebook. Az Instagram azonban kizárólag fotómegosztó szolgáltatás, itt nincs másféle “hír”, nincsenek cikkek, bejegyzések és hosszú szövegek, csak képek és videók.

2. A megosztott képek egyből mehetnek a Facebookra is

Az Instagramon beállíthatjuk, hogy a feltöltött képet a megosztással egyidőben elküldje a Facebookra, vagy más közösségi hálózatokra is. Így egyetlen helyen foglalkozunk a fotóval és több helyen lesz látható. Tehát ha beállítod, hogy minden Instagramra megosztott képed menjen a Facebookra is, akkor csak egyszer kell megosztanod a fotót az Instagramon, ahol ez gyorsabban és könnyebben megy, és egyből látható a Facebookon is.

3. Az Instagram lényege a látvány

3. Az Instagram lényege a látvány

A festészetben a legfontosabb a látvány, ahogyan az Instagramon is a legfontosabb a látvány.

Viccesen úgy szokták mondani, hogy “Ha nincs mit mondanod, akkor tedd ki az Instagramra.” Elsőre ez talán humoros csipkelődésnek tűnik, de komoly és mély tartalma van. Itt nem kell semmit mondani, vagyis írni, a képek a fontosak. Mint a festőknek!

Kreatív ember, főleg a művészek, a festők, rajzolók, grafikusok nem mindig szavakban gondolkodnak, hanem inkább képekben, színekben, hangulatokban. Lehet, hogy nem is gondolkodnak, hanem éppen megragadja a figyelmüket valami a körülöttük lévő világban, ami a többieknek fel sem tűnik. A kreatív ember ezt gyakran szeretné megmutatni másoknak is, hogy megossza amit felfedezett, amit meglátott. Ilyenkor lehet előkapni a telefont, csinálni egy fotót és mehet is fel az Instagramra, mindenféle leírás, magyarázat és különösebb ok nélkül. Az Instagramon ez a szokás. Festőknek ideális!

4. Az Instagramon szebbek, jobbak, kifejezőbbek a fotók a szűrők használatával

A feltöltött fotókat művészi hatású szűrőkkel és effektekkel láthatjuk el, amitől a képek jobban fognak mutatni.  Szebbek, látványosabbak lehetnek a felvételek, és a szűrőkkel jobban kifejezővé is tehetőek. Például ha régies hangulatot szeretnénk mutatni, csak rátesszük a régiessé tevő szűrőt és már mehet is.

Van szűrő, amitől a kép fekete-fehér lesz, van amitől úgy fog kinézni, mintha régen készült volna, van amelyik élénkebbé teszi a színeket, van amelyik drámai hatást kölcsönöz és még sok másik. Lehet válogatni!

A szűrőkön kívül a képeket lehet feliratozni, beállíthatjuk a készítés helyét, megjelölhetjük kik láthatóak rajta, több képből csinálhatunk montázst. Kicsit több hozzáértéssel (nem kell megijedni) szerkeszteni is lehet a képet, kiemelni egyes részeit és elhomályosítani a széleket például.

A legnagyobb előny a szűrők használata, mert a többi dolog is egyszerűen megy, de a szűrők tényleg nagyon könnyen kezelhetőek, semmilyen számítógépes tudás nem kell hozzá és a végeredmény látványos. Festőknek való!

5. Mindenki a saját fotóit osztja meg, nem másét

Talán ez a legfontosabb tény, ami miatt a festőknek nagyon fontos hely az Instagram.

Míg például a Facebookon vagy különösen a Pinteresten és más helyeken is az a lényeg, hogy továbbadjuk, amit kaptunk, az Instagramon más a helyzet. Az a szokás, hogy mindenki csak a saját fotóit teszi fel. Az Instagram közönsége is ezt várja el.

Az Instagramon, mindenki a saját fotóját osztja meg

6. Az Instagram mobil applikáció

Ez azt jelenti, hogy elsősorban okostelefonra vagy táblagépre készült. Új képet feltölteni csak ilyen mobil eszközről lehet. Ha nincs okostelefonod vagy táblagéped, akkor érdemes venni egy használtat, már néhány ezer Ft-ért hozzá lehet jutni. Mobil internetet sem kell fizetni, a működéshez elég a wifi.

A képeket megnézni, megjegyzést tenni, keresni, új embert elkezdeni követni lehet számítógépről vagy laptopról is, vagyis ha nincs olyan készüléked, amin futhatna az Instagram, akkor is tudod nézni a többiek megosztásait az instagram.com oldalon.

7. Az Instagramot két profi fiatal készítette

Az Instagramot két fiatal srác készítette, akik nemcsak a számítógépekhez és a programozáshoz értenek, de nagyon jól ismerik a felhasználók igényeit is. Pontosan tudták 2010-ben, hogy a felhasználók szép fotókat szeretnének látni és egyszerűen, bonyodalmas számítógépes rendszerek nélkül akarják használni készülékeiket.

Kevin Systrom 1983-ban született Amerikában, már gyerekkorában programozott, az egyetem befejezése után pedig 2 évig a Googlenél dolgozott, a gmail és a google calendar fejlesztésén.

Mike Krieger 1986-ban született Sao Paoloban, Brazíliában. 2004-ben ment Amerikába egyetemre.

Mindketten imádják a kutyákat.

2010 októberében indították el a szolgáltatást, ekkor Kevin 27, és Mike 24 éves volt.

8. Hamar elképesztően népszerű lett

2010 decemberében, az indulás után 3 hónappal már 1 millió ember használta, 2012 januárjára pedig 15 millió felhasználó közel 400 millió fotót osztott meg Instagramon. 2013-ban érték el a 100 milliós felhasználószámot, ami már annyira sok, hogy nem lehet figyelmen kívül hagyni a rendszert. Azóta pedig eltelt még 3 év…

2012. április 12-én a Facebook megvásárolta az alkalmazást 1 milliárd dollárért, melyet készpénzben és részvényekben fizetett ki.

9. Nem kell külön regisztrálni

Könnyen meg lehet kezdeni a használatot, mert nem kell külön regisztrálni, be tudsz lépni a Facebook azonosítóddal is. A regisztráció megspórolásán kívül ez azért is jó, mert nem kell majd keresgélned az ismerőseidet. Ne aggódj, nem lesz vele semmi dolgod, a rendszer ajánlani fogja a Facbook ismerőseid közül azokat, akik jelen vannak az Instagramon is.

10. Most érdemes csatlakozni

A 2010-es indulás óta az Instagram folyamatosan fejlődik. Most azonban nagy ugrás várható, 2016 nyarának elején lecserélték a logót, ezzel jelezve, hogy az Instagram megújult. Magyarországon is egyre népszerűbb, mostanában nagyon sokan csatlakoznak. Érdemes most beszállni, megismerkedni a használattal és a lehetőségekkel.

Rajta vagy az Instagramon?

Érdekelnek további információk arról, hogyan jelenj meg az interneten a festményeiddel? Lesznek még ilyen témájú írásaink. Iratkozz fel az email értesítőre, hogy biztosan ne maradj le róla! A feliratkozáshoz, töltsd le az ingyenes Art Marketing Könyvet!